Friday, April 29, 2011

That's what I'm doing. Still

September 2010. Mina tegin oma tööd nii hästi kui võimalik. Tegelikult võiks mind  kogu aasta vältel kasvõi 24h filmida, mul polnud ega pole midagi karta. Tarmo toimetas omaette edasi. Eks ta kogus "komprat". Töösuhtes peetakse normaalseks, et vigade avastamisel töötaja töös antakse nendest töötajale teada ning antakse aeg vigade parandamiseks. Selle asemel vihjas Tarmo aina jõulisemalt, et kui ma ise lahkumisavaldust ei kirjuta, siis "sinu kõrvaldamise põhjuse leian ma alati" (Jah ma võin siia helifaili ka üles panna kui te muidu ei usu :). Ning aeg-ajalt vehkis minu nina all kaustaga, kus väidetavalt kõik minu peale tehtud kaebused sees. Jällegi, mida kuradit ma saaksin teisiti teha kui mulle ei öelda, mida ma valesti olen teinud ja kes mu peale kaebas.

No ja siis saabuski see päev (29.09.), kus Tarmo arvas, et olen juba piisavalt hirmul ja pehme, et allkiri ära kirjutada. Nõmedal kombel polnud tal otsustaval hetkel kui ta mind enda juurde oli kutsunud väljatrükitud või üldse ettevalmistatud töölepingu lõpetamise lisa kuhu allkirja anda. Ja minul oli treeningtunni alguseni ca 2 min. Seega lahkusin ja lubasin, et saadan endapoolsed tingimused, millest võiks lähtuda töölepingu lõpetamisel pooltevahelisel kokkuleppel (mida Tarmo enda sõnade kohaselt tahtis). 
Niisiis saatsin mina sellise meili:

Tere Tarmo
Kuna siiani läks kogu jõupingutus uue lepingu tingimustes kokkuleppimiseks, siis jäi tähelepanuta kokkuleppe saavutamine töölepingu lõpetamise tingimuste osas. Enne töölepingu lõpetamist:
1) Soovin, et puhkuseajaarvestus vastaks tegelikkusele ja oleks võimalik koostada õige lõpparve. Loodan, et raamatupidaja(d) suudavad selle välja selgitada.
2) Soovin, et selgitaksid minu tulu- ja sotsiaalmaksu tasumist saadud erisoodustuselt (boksi kasutamise hüvelt) ja et vajadusel tasuks OÜ Ratsasport maksmata maksud.
3) Soovin saada sotsiaalsete ja finantsiliste garantiide edasise puudumise kompensatsiooniks töölepingu lõpetamisel 6 kuu palga.

Soovin saada kirjalikku vastust, et vältida üksteisest möödarääkimist või valesti arusaamist.
Lars Uus



No, loomulikult on igaühel õigus arvata, et 6 kuu palk on palju küsitud. C'mon, see oli minu ettepanek ja selle ja ka teiste tingimuste üle oleks võinud vaielda (kuigi 2 esimest punkti lähtuvad seadustest).
Nagu juba tavaks saanud, ei vastnud Tarmo ka sellele e-mailile. 

Vaikides viskas ta õhtuses tunnis minu kätte paberi, millel seisis:

Töölepingu lõpetamine
Tööleping lõpetatakse poolte kokkuleppel 30.sept.2010
OÜ Ratsasport täidab oma töölepingu järgsed kohustused (töötasu, puhkusearvestus ja vastav tasu) Lars Uus ees hiljemalt 10.10.2010
Lars Uus täidab oma töölepingu järgsed kohustused OÜ Ratsasport ees hiljemalt 01.10.2010
Tallinnas, 29.septembril 2010
Allkirjad:




Kes töölepingu lõpetamisest midagigi teab, teab ka seda, et lõpparve tasutakse enne lepingu lõpetamist. Mitte nii, et firmal pole halli aimugi, mis maksma peaks ja lubab seda kunagi tulevikus teha.
Lisaks sellele ootan siiani selgitusi või aruannet maksude (tulumaks, sots. maks, pensionikindlustus) tasumise kohta mitterahaliselt hüvelt, mis oli minu töölepingu osaks. (ma ei maksnud hobuseboksi eest hinnakirjajärgset hinda).
Samuti lootis Tarmo, et ma sellele üllitisele seal samas puki peal istudes alla kirjutaks. Ta nimelt ulatas pastaka, endiselt vaikides. :)) vaikiv kokkulepe :) Ütlesin, et ootan vastust oma meilile.
Näha oli väikseid tõmblusi tema kätes ja silmades. Kangel ja ebakindlal sammul kadus ta maneezist.

Lootsin, et ta lugemisoskus taastub ja firmas seadustest hoolitakse. Et saan vastuse. Läks teisiti.

No comments:

Post a Comment