Friday, December 31, 2010

Vahvat aastavahetust ja edukat uut aastat!

Uueaastalubadused. Kuskilt just lugesin, et ega neist ei peeta kinni ja üleüldse on nad mõttetud. Vaidlen vastu: kui oli juba lubadus, siis oli ka mõte sees. Kinnipidamisega on iselugu.

Tegelikult inimesed vajavad verstaposte oma ellu. Sünnipäev, aastavahetus, õnnetus, surm. Erilisemad päevad ja erilisemad sündmused panevad nähtava punkti mingile perioodile ja miks mitte kasutada seda ära uute eesmärkide ja sihtide seadmiseks? Aga üks hea lubadus vajab ka head eeltööd.

Esiteks pead mõtlema, mida sa tegelikult tahad! Et kui see kõik, mida sa soovid ka tegelikult täide läheb, kas sa oled siis rahul? Kas sa tahad head endale ja halba teistele? Kas sa soovid kõigile teistele head, aga unustad enda? Kas sa annad endale lubaduse saavutada midagi ükskõik mis hinnaga? Aga kui makstud hind on liiga kõrge? Sinu lubadus olgu kristallselge pilt perfektselt realiseerunud soovist!

Teiseks. Anna selline lubadus, mis ei sõltu kellestki teisest. Vastasel juhul on sul liiga mugav mõttes viidata teiste tegematajätmistele ja anda lubaduse täitmisel alla. See ei tähenda üldsegi, et lubadus peaks olema kerge või väheambitsioonikas, samuti ei pea kõik vahendid ja variandid sul kohe varnast võtta olema.

Kolmandaks. Lubadus ei ole mitte tegevusplaan, millegi saavutamiseks. Lubadus on tõotus, et teed kõik endast oleneva, et sinu tahtmine saaks. Seega hakkad alles pärast lubaduse andmist selle nimel pingutama, mitte ei mata oma head mõtet enneaegu "aga"-de ja "oleks"-ite alla.

Lõpetuseks. Lubadus on ilma "aga"-deta. Sa ei tohiks lubadust poole pealt ümbermuuta, täiendada või vähendada. Miks? Sest kui sa tõotuse endale andsid, siis olid sinu mõtted selged ja kindlad ning HEAD. Töö käigus hea mõtte ümbertegemine viib selleni, mille kohta öeldakse "...aga välja tuli nagu ikka!"  Lihtsalt pead tegema KÕIK, mis sinust sõltub. Ja kui sellest "kõigest" lõpuks ikkagi ei piisa, siis järgmine kord oled lihtsalt targem ja tead täpsemalt millised on sinu võimed.


Niisiis:
MINA LUBAN, ET ...

PS! Lubadusi ei pea laialt välja kuulutama. Parem variant on: "Enne mune, siis kaaguta!"

6 comments:

  1. Edukat ja rõõmurohket aastat, armas Lars!

    Sattusin Su blogisse hiljuti. Olen siiralt vaimustatud:) Hea stiil - lõbus, otsekohene ja südamlik.
    Praegu on ka hea võimalus tänada Sind (aastas 1x võib ju sentimente lubada:)
    Ma ei olnud varem ratsutamisest mingit lõbu ja naudingut tundnud. Ainult hirmu:) Sinu treeningtunnid olid tõeliselt väärtuslikud ja olulised edaspidise suhtes. Suutsid muuta palju lühikese ajaga.
    No ja c`mon - pole just palju neid treenereid, kes paralleelselt eesti keelele on suutelised treeninguid läbi viima veel vähemalt kolmes keeles. Respekt!

    Pikk kommentaar sai. Sry!

    Tallitüüp 9: "hobusearmastaja" Heli;)

    ReplyDelete
  2. Aa, kuule. Kas sa esinesid Vanalinna päevadel? Mu vanemad said mingi kalendri, kus on pildid vanalinnast ja paljud üritused on märgitud. Ühel pildil on ühe tumeda hobuse seljas üks väga sinu moodi inimene. sina?

    ReplyDelete
  3. Lars, kas sinu jaoks on lubadus endale ja lubadus kellelegi teisele sama kaaluga ehk võrdselt oluline? Pean silmas just lubadusest kinnipidamist, kui juba mingi lubadus välja on käidud.

    ReplyDelete
  4. Anne: Ratsutasin küll Vanalinna Päevadel aga kuna ma ei ei ole toda kalendrit näinud, ei oska kindlalt öelda et olen mina. Vast siis olen kui on kangesti minu moodi:)

    Kaire: Põhimõtteliselt on sama kaaluga. Vahe selles et endale antud lubadus jääb "minu sisse" ja on seetõttu paremini meeles. Teist peab meeles pidama ka "välismälu"

    ReplyDelete
  5. Tere kõigile, mulle on valetanud nii palju ettevõtteid, kes on väitnud, et nad on tõelised laenuandjad, kuid kõik minu pingutused on olnud asjata, ma olen kaotanud rohkem kui 3500 eurot võltslaenuandjatele, kellele nad väidavad, et nad ei ole. Kuni mu sõber tutvustas mulle õiget laenuandjat, kellega ühendust võtsin, ja sain neilt vaid 48 tunniga edukalt laenu, soovitaksin kõigil, kes laenu otsivad, kartmata temaga e-posti teel ühendust võtta: lapofunding960@gmail.com
    Whatsapp +447883183014

    ReplyDelete